ögonblicksbild

Sitter på fel håll i den breda stolen, med fötterna uppdragna och datorn i knät. Armstödet skaver in i ryggen och jag slår gång på gång i min vaccinstuckna arm i ryggstödet. Ändå känns det säkrare att sitta såhär, jag misstänker nämligen att kvinnan bakom mig tjuvkikar på min skärm titt som tätt (precis som jag gör när jag tar del av kontoöverföringarna till honom framför mig). Sipprar på SJ:s gratiskaffe. Det lönar sig med första klass på lördagar.
Bakom skärmen snarkar min mamma lite tyst. Hon är inte så värst söt när hon sover, och det har jag nog ärvt tror jag. "Om fem minuter anländer vi til Norrköping". Fan vad fort det går. Håller tummarna för ett tågmöte innan Södertälje.
Lyssnar på Svensken och försöker tyda texten. Jag har försökt med det innan, och även idag tycks det vara ganska omöjligt, vilket kanske är lite ironiskt med tanke på låttiteln. Får försöka maila den där Bergman och fråga.

Om en timma är jag i Stockholm. Hoppas att ni har en fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar